Friday, March 29, 2019

Types of Altruism Theories



Before anything, what is altruism? Altruism is referred to as the unselfish concern for other people’s wellbeing. Daily Life is filled with small acts of altruism or acts of kindness. That is from a grocery store vendor to the woman in the parking lot giving ten dollars to homeless street kids.

Do you know the theories behind altruism? If not, below are altruism theories.

BIOLOGICAL REASONS

This is an evolutionary theory which states that people are likely to help blood relatives because it increases the probability of gene transmission to the upcoming generations.

In other words, altruism unto close relatives occurs for a continuation of sharing genes. Hence, if people are genetically related, they have the highest chances of helping each other.


NEUROLOGICAL REASONS

Neurobiologists have found that altruism activates brain’s centers. The findings further state, when one engages in altruistic activities, pleasure centers of the brain instantly become active.

ENVIRONMENTAL REASONS

In regard to Stanford research, interactions and relationships can influence or enhance altruistic behavior.


SOCIAL NORMS

Social norms such as rules and expectations can either facilitate people to engage or not engage in altruistic acts. For instance, the norm of reciprocity is a social expectation where one feel pressured to help others if they have already done something to them like a situation where a friend loan you $30, you will feel compelled to loan him $ 100 when he requests you. He did something for you; you feel obligated to do something in return.

COGNITIVE REASONS

Altruism is defined as doing something for others without expecting rewards. But this is not the case on many occasions; there may be cognitive incentives that are not obvious. For instance, you may help others to relieve your distress or upholding the view of being kind.

EMPATHY

Researchers suggest that individuals are likely to engage in altruistic behavior due to the empathy they feel for distressed persons. This is known as the empathy-altruism hypothesis. In most cases, as the sense of empathy develops, children tend to become more altruistic.

HELPING RELIEVES NEGATIVE FEELINGS

Experts have proposed that when someone behaves altruistically, they relieve the negative feelings created when seeing someone else suffering. This is known as negative-state relief model.

Normally, seeing other people in agonies make many people feel upset, uncomfortable and distressed. Hence, helping the troubled person will reduce negative feelings.

COMPARING THE ALTRUISM THEORIES

The main point of contention is whether people engage in altruism for helping purposes or there are hidden benefits. Social psychologists believe that there’s true altruism in as much as some people may engage in altruism for selfish reasons.

VERDICT

For you to give or help someone, you have to be contended with what you have. You can’t give what you don’t have. The idea behind altruism is helping without expecting rewards.

No matter which circumstance or aspect that compels you help, ensure you are comfortable and you the capacity. Don’t engage in altruism if you got some challenges that need to be addressed. This is where many people go wrong.

Source: https://altruismtoday.com/types-of-altruism-theories/

21 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

My credit cards got maxed out last month and I had lots of debts including tax which affected my credit score and I almost got tired of life itself. My life changed when my old friend referred me to Fixmyfinance01 @ GMAIL  COM   and they cleared my credit card debts, money hacks and even fixed my credit score back to 800+. I'm very thankful to them and would boldly refer them to anyone

Anonymous said...



INSTEAD OF GETTING A LOAN,, I GOT SOMETHING NEW
Get $5000 USD every day, for six months!

See how it works
Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
Make up you mind before applying, straight deal...

Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
via email address::{int.hackers002@gmail.com}
Do you know that you can hack any ATM machine !!!

We have specially programmed ATM cards that can be used to hack any ATM machine, this ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, stores and outlets. We sell this cards to all our customers and interested buyers worldwide, the cards has a daily withdrawal limit of $5000 in ATM and up to $50,000 spending limit in stores. and also if you in need of any other cyber hacking services, we are here for you at any time any day. contact us via
email address:: {int.hackers002@gmail.com}

Unknown said...

Am so desperate for life,luck in credible education,lonelness no sister,brother, parents been with a wife and one child, due to my income shortage i have been neglected by my wife too. Some help brothers and sisters, financially

Unknown said...

Am so desperate for life,luck in credible education,lonelness no sister,brother, parents been with a wife and one child, due to my income shortage i have been neglected by my wife too. Some help brothers and sisters, financially

Unknown said...

Am so desperate for life,luck in credible education,lonelness no sister,brother, parents been with a wife and one child, due to my income shortage i have been neglected by my wife too. Some help brothers and sisters, financially

Unknown said...

someone just help

Credit Loan Solution said...



You can't believe what i just got,… A loan of $ 60,000. I have been looking for a loan for the past 2years until i was referred to a legitimate lender. Though it was not that easy to approve my loan, as you know nothing good comes easy. But I got my loan within 4 hours i got my loan, and before i knew it, the loan was transferred to me. please friends, don't let any body deceive you and scam you for this is real. Contact them via Email: gaincreditloan1@gmail.com OR You can also whatsApp them at: at +1-(901)676-0641 (WhatsApp Only)

noel loren said...

INSTEAD OF GETTING A LOAN, CHECK OUT THE BLANK ATM CARD IN LESS THAN 24hours {oscarwhitehackersworld@gmail.com}


I want to testify about OSCAR WHITE blank ATM cards which can withdraw money from any ATM machines around the world. I was very poor before and have no hope then I saw so many testimony about how OSCAR WHITE send them the blank ATM card and i use it to collect money in any ATM machine and become rich. I also email him and he sent me the blank card. I have use it to get $100,000 dollars. withdraw the maximum of $5,000 daily.OSCAR WHITE is giving out the card just to help the poor. Hack and take money directly from any ATM Machine Vault with the use of ATM Programmed Card which runs in automatic mode. email Him on how to get it now via: oscarwhitehackersworld@gmail.com or whats-app +1(323)-362-2310

Unknown said...

All thanks to Elegant loan firm for helping me secure a loan of $1,000,000.00 USD to establish my Foodstuff supermarket business in different places. I have been looking for a financial help for the past four years. But now, am completely stressed free all the help of the loan officer Mr Russ Harry. So, I will advise any person who seek for funds to improve his or her business to contact this great firm for help, and it is real and tested. You can reach them through- Email --Elegantloanfirm@Hotmail.com-  or Whats-app +393511617486.

Unknown said...

Just donate to this disable veteran.

https://www.paypal.me/Mark82dAirborne

Ny. SISKA WIBOWO said...

Hello Everyone, My name is Siska wibobo i live in Surabaya in Indonesia, I am a student, I want to use this opportunity to remind all loan seekers to be very careful because there are many fraud and crime-seeking loan companies here on the internet, Until i saw Mr Suryanto post about Mrs Esther Patrick and i contact her via email: (estherpatrick83@gmail.com)

A few months ago, I was desperate to help with my school fees and projects but there was no one to help and my father was only able to fix some things that were not even enough, so I was looking for loans online but was scammed.

I almost didn't give up until I sought the advice of my friend Mr Suryanto calling me a very reliable lender who lent a with an unsecured loan of Rp200,000,000 in less than 24 hours without pressure or stress at a low interest rate of 2%. I was very surprised when I checked my bank account and found that my number was applied directly transferred to my bank account without delay or disappointment, immediately i contacted the mother via (estherpatrick83@gmail.com)

And also I was given the choice of whether I wanted a paper check to be sent to me via courier service, but I told them to tranfer the money into my bank account, because I promised that I would share the good news so people could get easy loans without stress or delay.

Rest assured and confident that this is original because I have all the evidence of processing this loan including ID cards, loan agreement documents and all paper works. I trust Madam ESTHER PATRICK with whole-hearted cor-oporate credit and confidence so much because she has truly helped my life pay for my project. You are very fortunate to have the opportunity to read this testimony today. So, if you need any loan, please contact the Madam via email: (estherpatrick83@gmail.com)

You can also contact me via my email at (siskawibowo71@gmail.com) if you find it difficult or want the procedure to obtain a loan

Now, all I do is try to fulfill monthly loan repayments that I sent directly to the Madam monthly account as directed. God will bless Madam ESTHER PATRICK for Everything. I am gratefull.  

Unknown said...

Как найти помощь?

Unknown said...

Не понимаю английский и поэтому не знаю как спросить?

jeffrey cage said...



Cool way to have financial freedom!!! Are you tired of living a poor life, here is the opportunity you have been waiting for. Get the new ATM BLANK CARD that can hack any ATM MACHINE and withdraw money from any account. You do not require anybody’s account number before you can use it. Although you and I knows that its illegal,there is no risk using it. It has SPECIAL FEATURES, that makes the machine unable to detect this very card,and its transaction can’t be traced .You can use it anywhere in the world. With this card,you can withdraw nothing less than $4,500 a day. So to get the card,reach the hackers via email address : besthackersworld58@gmail.com or whatsapp him on +1(323)-723-2568

Kuwat Wibawa said...

BAGAIMANA SAYA MENDAPAT PINJAMAN SAYA DARI PERUSAHAAN BESAR INI

Halo teman-teman sekalian, saya Kuwat Wibawa, saat ini tinggal di Surabaya. Saat ini saya seorang janda dengan tiga anak dan saya terjebak dalam situasi keuangan pada April 2020 dan saya perlu membiayai kembali. bayar tagihan saya dan perbesar bisnis. Saya mencoba mencari pinjaman dari berbagai perusahaan pinjaman baik swasta maupun perusahaan tetapi tidak pernah berhasil, dan sebagian besar bank menolak kredit saya, jangan menjadi mangsa para penjahat di luar sana yang menyebut diri mereka pemberi pinjaman uang, mereka semua scam, yang mereka inginkan hanyalah uang Anda dan Anda tidak akan mendengar kabar dari mereka lagi mereka telah melakukannya kepada saya lebih dari dua kali sebelum saya bertemu dengan Nyonya Helen Wilson. Setelah ditipu sebesar Rp 16 juta oleh para scammer, saya semakin terlilit hutang dan saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman.

Jadi saya berdiskusi dengan teman saya Asmaul, dia adalah seorang Perawat dan memiliki pengalaman serupa. Dia kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Helen Wilson, pemberi pinjaman di perusahaan tersebut. Teman saya meminta saya untuk melamar dari ibu Helen, saya memberanikan diri dan menghubungi Bu Helen, mengisi formulir aplikasi pinjaman. Semuanya berjalan lancar dan yang paling menarik adalah pinjaman saya ditransfer kepada saya dalam waktu 24 jam jadi saya akan menyarankan Anda untuk menghubungi Ibu Helen jika Anda tertarik untuk mendapatkan pinjaman dan Anda yakin dapat membayar kembali. hubungi dia melalui email ……… (helenwilson719@gmail.com) atau melalui WhatsApp; +1-585-326-2165. Tidak ada pemeriksaan kredit, tidak ada cosigner dengan hanya suku bunga 2% dan rencana pembayaran kembali yang lebih baik dan jadwal jika Anda harus menghubungi perusahaan mana pun dengan referensi untuk mendapatkan pinjaman tanpa agunan kemudian hubungi Ny. Helen Wilson hari ini untuk pinjaman pasti Anda, dijamin 100%.

Mereka menawarkan semua jenis kategori pinjaman mereka

Pinjaman jangka pendek (5_10 tahun)
Pinjaman jangka panjang (20_40)
Pinjaman berjangka media (10_20)
Mereka menawarkan pinjaman seperti
Pinjaman perumahan ............., Pinjaman usaha ........ Pinjaman mobil .......
Pinjaman pelajar .........., Pinjaman awal .......
Pinjaman Real Estat ......., Pinjaman Perusahaan ....... dll
Email .......... helenwilson719@gmail.com
WA: +1-585-326-2165
Ketika datang ke krisis keuangan dan pinjaman maka Helen Wilson keuangan adalah tempat untuk pergi tolong katakan padanya saya Tuan Kuwat Wibawa mengarahkan Anda dan Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya (kuwatwibawa1@gmail.com)

Agus Santoso said...

Salam untuk kalian semua. Nama saya Agus Santoso, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan para pencari pinjaman agar berhati-hati, karena banyak sekali penipuan di mana-mana, mereka akan mengirimkan dokumen perjanjian palsu kepada Anda dan berjanji ini dan itu, para penganggur, saya sarankan Anda semua memiliki untuk berhati-hati

Beberapa bulan yang lalu, saya mengalami kesulitan keuangan dan sangat membutuhkan pinjaman untuk mendapatkan kembali bisnis saya, saya mengajukan pinjaman 250 juta. Saya tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya mengalami lebih banyak kesulitan keuangan karena saya meminjam untuk membayar sebagian biaya setelah menghabiskan dana saya. Saya hampir kehilangan harapan sampai ALLAH menggunakan teman saya untuk merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Helen Wilson, seorang ibu yang luar biasa, yang meminjamkan saya pinjaman 250 juta tanpa jaminan dalam waktu 24 jam tanpa tekanan pada tingkat bunga 2%.

Saya terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan telah dicairkan langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

Karena saya berjanji akan membagikan kabar baik agar masyarakat bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi ibu yang baik melalui email: helenwilson719@gmail.com

dan dengan rahmat Allah dia tidak akan mengecewakan. jika Anda mematuhi perintah-perintahnya.

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: agsantoso576@gmail.com
dan teman saya yang memperkenalkan saya dan bercerita tentang Bu Helen Wilson, dia juga mendapat pinjaman baru dari Bu Helen Wilson, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email: (wahyusaptohandoko256@gmail.com) sekarang,

Yang akan saya lakukan adalah berusaha memenuhi pembayaran pinjaman bulanan saya. Anda masih bisa mengobrol, ibu yang baik, Nomor WhatsApp; +1-585-326-2165

mohon bijak dan semoga Allah membimbing kita semua

Nama saya Agus Santoso
Pinjaman saya 250 juta
KEUANGAN WEMA
email: helenwilson719@gmail.com
WA: +1-585-326-2165

Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh

Kartin Kiba said...

Assalamualaikum
Saya membawa kabar baik kepada Anda semua warga negara Indonesia di platform ini, Tuhan telah sepenuhnya setia kepada saya dan seluruh rumah saya telah bertahan sejak Mei 2019, kesaksian saya dan kabar baik saya berjalan seperti ini, Nama saya Kartin Kiba dari Jl.P .Biak 9 No. 230 Rt.007 Rw.018 Desa Arenjaya, Jakarta Timur, Kota Bekasi, Jawa Barat, saya adalah seorang pemasar di perusahaan tempat saya bekerja, Suami saya dan saya ingin menggunakan platform ini untuk menginformasikan semua ini. Platform ini membutuhkan dan mencari pinjaman yang tulus untuk berhati-hati karena internet dan blog penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan penipuan yang hanya ada di sini untuk merobek uang hasil jerih payah Anda.

Suami saya dan saya memiliki hutang besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman online untuk melunasi hutang kami dan kami menghubungi perusahaan pinjaman dari Singapura yang pada bulan Desember 2018, dan kami ditipu oleh pemilik perusahaan dengan meminta kami untuk membayar banyak biaya yang kami bayar dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjaman, kami kehilangan sekitar Rp7.500.000 untuk perusahaan pinjaman palsu di Singapura karena kami mengajukan pinjaman sebesar Rp450.000.000,00 dan dengan semua biaya yang kami bayarkan kami lakukan tidak mendapatkan pinjaman dan suami saya dan saya sangat Frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan kami bangkrut dan muak dengan kehidupan.

Jadi Tuhan itu baik, kami berdoa dan Tuhan mengarahkan kami ke seorang pelayan dan pada hari yang setia ini 20 Mei 2019, saya menjelajah internet ketika saya bisa menemukan kesaksian seorang wanita Indonesia dengan nama Yohanes Hendra Who dari Kota Bandung, bagaimana Tuhan mengubah kehidupan keuangannya melalui perusahaan pinjaman. Dia meminta saya untuk menghubungi ibu Helen dan dia memperkenalkan saya kepada ibu Helen dan dia memberi saya keberanian dan saya mengajukan pinjaman dari ibu dan ibu Helen, Helen akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman. di perusahaan dan saya mendapat jumlah persis yang saya ajukan dan saya sangat senang.

Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberi tahu rekan-rekan saya bahwa jika Anda membutuhkan pinjaman asli yang asli dan ingin mendapatkan pinjaman cepat dengan tingkat bunga 2%, cukup mendaftar melalui Ny. Helen Wilson melalui email: (helenwilson719@gmail.com) atau Whatsapp: +1-585-326-2165. Anda juga dapat menghubungi saya melalui email ini, (kartinkiba72@gmail.com). untuk informasi lebih lanjut.

ALLAH memberkati kalian semua!
Terima kasih.

Pete Cleek said...

My name is Pete I'm 28 years old and am currently on dialysis my kidneys are failing because of long term immunosuppressants witch I had to take because I've had 3 liver transplants I have over 8000$ in past due medical bills that have already been turned into collections and is negatively effects my credit score preventing me to get loan for a house to live closer to dialysis witch I go 3 times a week 3 and a half hours treatment time and have to drive a hour to get to then hour back home my body and mind are getting tired hoping to find a generous soul to help me so I can provide for my family before things take a turn for the worst thank you peace love light my phone number is 7752631295 text before calling or leave a voice message please my email is petecleek93@gmail.com

NURUL YUDIANTO said...

Hari yang baik untuk semua warga negara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, tolong, saya ingin berbagi kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman di internet

Setelah beberapa waktu berusaha mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman secara online tetapi saya curang dan kehilangan Rp18,7 juta, kepada seorang wanita di saudi arabia dan Nigeria.

Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Nyonya Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Lady Esther, manajer Cabang dari Access Loan Firm, sehingga teman saya meminta saya untuk mendaftar dari LADY ESTHER, jadi saya Menjerit dituangkan dan dihubungi LADY ESTHER. melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp250 juta dengan suku bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pengalihan pinjaman, saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam uang pinjaman telah dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima panggilan dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah Rp250 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa-doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman Anda

Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

Anonymous said...

Mr Pedro went above and beyond their requirements to assist me with my loan which I used to expand my pharmacy business,They were friendly, professional, and absolute gems to work with.I will recommend anyone looking for loan to contact. pedroloanss@gmail.com.WhatsApp ..+ 1-863-231-0632.